I titoli sono sempre eccessivi, in questi giorni: lo sono stati anche in altre epoche. Dal blog Electoral-vote.com una sintesi di quello che appare oggi sui giornali ma che vale la pena segnalare partendo dal Washington Post, che usa esattamente questi toni drammatici. Esiste la possibilità che lo stato si debba occupare anche del salvataggio del settore automobilistico? In questo nostro vecchio post trovate il riferimento ai provvedimenti che il Congresso ha già varato in soccorso del settore; qui l'altra spaventosa ipotesi che spiega che tipo di situazioni si troverà di fronte il prossimo presidente (ecco il link a un altro articolo del Washington Post su questo problema, e qui un altro link interessante):
The Bush administration has turned the budget surpluses inherited from Bill Clinton into massive deficits financed by borrowing money from foreigners, especially in Asia. This means that Asian countries, especially China, own hundreds of billions of dollars worth of treasury bills. Now suppose the Chinese government decides it wants to get into the car manufacturing business so it makes a deal with Toyota, now the world's largest car manufacturer, to buy GM outright for a song and move its factories to China to be operated by Toyota.
All they keep is the U.S. dealer network and millions of American jobs are lost. If the next President nixes the purchase of GM, the Chinese sell their treasury bills and the dollar collapses. This is not science fiction any more. Which candidate is better prepared to deal with stuff like this could determine the election.
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